Remember, remember, the Fifth of November

Fratii Wachowski ca producatori. Regizat de asistentul lor de la Matrix, James McTeigue. Distopie. Filmul asta are cam tot ce ii trebuie pentru a ma atrage pe mine. Si in film joaca si Natalie Portman – nu sunt fanul ei si nu cred ca am vazut mai mult de doua filme cu ea, insa o stiu din Léon (un alt film preferat de al meau) si mi-a placut rolul ei, desi atunci era doar o copila (poate ar trebui sa ma uit la mai multe filme ale ei).

Povestea filmului este mult prea complexa si daca ma voi apuca sa vorbesc despre tot o sa stric mare parte din film. Asa ca m-am rezumat doar la cateva randuri. Actiunea are loc in viitor (2027), in Anglia, care este sub regim totalitar. Intr-o seara, Evey (Natalie Portman) este salvata de un “terorist mascat” care se autointituleaza V. Misiunea lui V este de a elibera poporul de sub dominatia guvernului. Dar cine este V?  Afland trecutul lui V, Evey ajunge aliata lui si ajuta la implinirea planului acestuia.

Muzica filmului este uimitoare, in mare parte inspirata de muzica clasica, in special Ceaikovski.

Eu ador filmul asta. E minunat vazut pe intuneric, in timp ce incerci sa descoperi ce urmeaza sa se intample.

Nota mea: 10

