Dupa ce am vazut acest film m-am gandit ca nu are rost sa scriu despre el si poate una dintre colegele mele o va face. Dar nu degeaba am spus la descrierea mea ca voi scrie despre orice film (chiar si cele care nu-mi plac). Si m-am gandit sa scriu, apoi mi-am zis ca mai bine scriu despre Léon, unde e primul rol al lui Natalie Portman, dar…dar m-am saturat sa se tot spuna despre Avatar ca e “senzatia anului 2009”, “opera de arta” etc. Parerea mea nu conteaza prea mult pentru restul lumii, dar o face pentru mine si ma simt mai bine daca o spun, fara sa ma las influentata de istoria lui Cameron.

Nu sunt o fana a Titanicului sau a lui Rambo si poate tocmai de aceea acest mare regizor nu ma impresioneaza cu nimic. Nu o sa ma apuc sa spun nimic despre actori, care in mare parte sunt necunoscuti mie (mai putin Michelle Rodriguez care a interpretat-o pe Ana Lucia in serialul Lost).

Cred ca nu e o noutate ca Avatar are cam 9 nominalizari AA, printre care si Best Picture si Best Director. Sa fie din cauza lui Cameron sau chiar merita? Mie mi se pare ca sunt cam subiectivi cei de la AA si doar pentru ca “marele” Cameron face un film sa aiba atatea nominalizari? (Nu am nimic cu el daca va castiga pentru cele mai bune efecte, dar altceva nu consider ca merita). E doar un film mediocru, fara nimic nou. Conceptul de “natura castiga intotdeauna” nu e nou si mai e si asta (click!), plus ca e plin de clisee. Si chiar atat de originali vi se par acei omuleti albastri? Mie nu, si pe langa asta ritualurile lor sunt inspirate de la indienii americani (pene, aripi, cai, sageti, deci Pocahontas din nou).

Povestea o puteti intelege din poza de mai sus cu scenariul de la Pocahontas.

Nu e chiar dragut sa ne inspiram din alte filme, dar nu e nici rau (era un citat cu ideile se nasc din alte idei, cartile se scriu din carti, sau ceva in genul), dar sa fie atat de mediatizat? E un film comercial, oamenii sunt usor de impresionat, iar daca te uiti la filme pentru ca nu ai ce face chiar o sa-ti placa, dar daca esti in cautare de altceva Avatar te va face sa casti.

Oh, am fost atat de plictisita de el incat nici nu am fost atenta la muzica, sau poate nici ea nu era atragatoare. Cat despre personaje? Nu am ce sa spun, niciun personaj nu e conturat frumos (sau ca sa nu supar lumea pot spune “pe gustul meu”, insa chiar sunt fara personalitate personajele filmului). Nu va intristati, nu e chiar cel mai prost film vazut de mine.

Nota mea: 1,9

