De obicei nu imi place sa fac o lista cu toti actorii din film, insa Nine are doar nume mari sau foarte mari si consider ca merita sa fac o exceptie si asa o sa vorbesc si despre personaje, caci despre actiune nu prea am ce spune. Dar sa incepem cu magicianul din spatele camerelor: Rob Marshall. Il stiu de la Memoirs of a Geisha si tot el s-ar putea sa faca al patrulea film din Pirates of the Caribbean.

Si acum lista: o sa incep cu Daniel Day-Lewis care l-a interpretat pe personajul principal, Guido Contini, un regizor cu multe femei si si mai multe probleme; Penélope Cruz, care in toate filmele in care am vazut-o a jucat excelent (in Vicky Cristina Barcelona ea salveaza tot filmul, cel putin din punctul meu de vedere) o interpreteaza aici pe amanta lui Guido. Cruz are nominalizare la AA pentru acest rol. Marion Cotillard (La vie en rose, Public Enemies) o interpreteaza pe sotia regizorului si este minunata. Cred ca Marion merita mai mult ca Penélope nominalizarea la AA, a fost mai buna ca ea si nu mi s-a parut ca Penélope a dat tot ce a avut, eram obisnuita cu ea altfel din filmele trecute. Judi Dench (Shakespeare in Love, Chocolat) o interpreteaza pe Liliane La Fleur, tipa care se ocupa cu costumele pentru filmele lui Guido si care ii da sfaturi ca un psiholog (sau nu). Imi place faza in care Guido vine si se ghemuieste pe masa ei de lucru si spune ca nu mai suporta si e greu si etc, iar ea ii spune ca se plange degeaba, slujba lui e usoara, nu trebuie sa spuna decat “da” sau “nu”. Pe Fergie nu am mai vazut-o in vreun alt film, dar nu a fost rea. Ea o interpreteaza pe Saraghina, o prostituata pe care Guido a cunoscut-o in copilarie si strangea bani cu prietenii lui, iar ea le facea striptease. Kate Hudson (care a fost minunata in Almost Famous) care o interpreteaza pe Stephanie, o jurnalista; Nicole Kidman, care nu m-a impresionat in muzicalul Moulin Rouge! si nici aici nu mi-a atras atentia. In Nine, Kidman o interpreteaza pe muza si actrita principala a filmului lui Guido. Si ultima, dar nu cea din urma, Sophia Loren – nu-mi amintesc niciun film cu ea, dar m-a amuzat in asta, unde Loren o interpreteaza pe mama lui Guido, care, apropo, e moarta.

Filmul este depsre un regizor care se chinuie sa isi termine noul film, neinceput inca. Dar viata lui e foarte incurcata, mai ales cu atatea femei in ea.

Muzica e minunata si mi-a placut trecerea de la alb-negru la color.

Nota mea: 9,6

