Ştiu că am pomenit de el pe propriul blog, dar din moment ce e unul din filmele mele favorite, trebuie să îi acord atenţia cuvenită.

Alex DeLarge (numele său făcând referire şi la penisul său, “The Large” – de la Alexander The Great) este un personaj de geniu, un psihopat cu violul drept hobby principal, fiind între timp şi pasionat de animalul său de companie, un şarpe ce-l ţine sub pat, şi în special de muzica lui Beethoven. A fost creat de Anthony Burgess, apărând întâi în cartea sa, A Clockwork Orange, în 1962, iar în 1971 “adus la viaţă” de către Malcolm McDowell.

Filmul relatează povestea sa, partea bună în care, împreună cu amicii săi, crearea haosului şi omorârea femeilor aparent cu feţiş pentru mâţe folosind o sculptură în formă de penis erau obiectivele, iar partea nu prea bună, ajuns apoi micul experiment al unor doctori ce-l forţau să privească imagini la început plăcute, iar apoi oripilante, făcându-l astfel să renunţe la obiceiurile lui prin provocarea vomei.

Soundtrack-ul constă în melodii ale lui Ludwig van Beethoven, iar pe la început, Alex începe să fredoneze “Singing in the rain” în timp ce-şi făcea mendrele.

O chestie interesantă în legătură cu filmul este că personajul principal a fost sursă de inspiraţie pentru Joker – deşi, personal, nu prea am văzut mult din el (poate doar un pic în atitudinea sa) şi nu mi-aş fi dat seama niciodată de asta.

Dacă ar fi să îi acord o notă după cum am observat că face şi Andreea, e clar că aceea ar fi 10/10. Dar pentru a fi convins de asta, trebuie să-l vezi singur.

