Dupa multe luni de asteptare, uite ca azi de dimineata am mers sa ma bucur de o noua avalansa burtoniana de imagini.

Frumoasa “magie” a 3D-ului mi-a dat dureri de cap si usturimi de ochi, iar ochelarii aceia, pusi peste ochelarii de vedere, imi tot alunecau peste nari de nu mai puteam respira normal. Dar astea sunt lucruri minore in comparatie cu ceea ce  am vazut.

In primul rand, e un scenariu original,  stiind deja cu totii ca Burton si-a imaginat o Alice de 19 ani, la granita dintre visele copilariei si drumul matur ce-l are in fata. Apar o serie de noi personaje, ce au fost ignorate in alte filme/animatii, dar cine a citit “Alice in Tara din Oglinda” stie de Jabberwock, Brandersnatch .

CUm am spus mai sus, Alice are 19 ani, e pe cale de a se marita, dar fuge de la petrecerea de logodna urmarind un iepure alb. Si iar ajunge in Tara Minunilor, care de fapt e Tara de Jos, si da peste o serie de creaturi, ce par disperate dupa ajutorul ei.

Alice isi recapata “multul” ei, dupa ce este acuzata de Palarier ca l-a pierdut, isi aminteste de aventura sa de cand a fost mica si isi regaseste curajul de a invinge “monstrii ratiunii”, caci asa il vad eu pe Jabberwock, acea parte din mintea ei, o frica ascunsa ce trebuie inalturata si numai ea este cea care trebuie sa se lupte cu el. In scena luptei, Alice apare ca o Ioana d’Arc sau ca Sf. Gheorghe cu balaurul. Deja si relatia cu celelalte personaje se cam schimba, mai ales cea dintre ea si Palarier, intre ei producandu-se un schimb de priviri si vorbe mai profunde.

Cat despre joc, stiim ca sunt nume mari in distributie, precum Johnny Depp, Helena Bonham Carter, Christopher Lee, Alan Rickman, Anne Hathaway. Cu exceptia celo care au fost dora in “rol de voce”, restul s-au ridicat la nivelul astepatilor. Personal, Anne Hathaway a facut in rol foarte bun, pentru ca nu am vazut-o niciodata asa de diafana, distrata, dar totusi foarte atenta, cum a fost in rolul Reginei Albe. Rolul de Regina Rosie i s-a potrivit ca o manusa lui Bonham Cartei, iar despre Johnny Depp, pot spune ca si-a indeplinit misiunea de a vorbi cu limba incolacita si facand gesturi alambicate gen Jack Sparrow. Cat despre Mia Wasikowska (19 ani) , pare o tanara promitatoare, dar daca nu va face ceva si mai bun, probabil va ramane o vesnica Alice.

Acum, ce am inteles eu din film, e ca spre deosebire de celelalte, unde Alice o fetita, ce abia descopera lumea, iar imaginatia se confunda cu realitatea, in filmul lui Tim Burton, Alice se cam desprinde de frumoasa lume a copilariei, se maturizeaza, invata ca trebuie sa faca sacrificii si pentru ceilalti, dar nu uita de spiritul ludic din ea, de vise si prieteni plasmuiti , ce o ajuta sa treaca mai departe spre o noua etapa din viata ei.

____________

regia: Tim Burton

distributia: Johnny Depp, Helena Bonham Carter, Anne Hathaway, Mia Wasikowska

durata: 109 minute

