Nu am mai scris de mult aici, dar a fost vacanta. Oricum, acum nu e timp de scuze, ma voi revansa eu cumva.

The Birds este adaptarea cartii cu acelasi nume scrisa de Daphne du Maurier. Va pot spune din propria experienta ca este o buna scriitoare, am citit Rebecca si mi-a placut. Se pare ca si Hitchcock a fost un admirator al ei. In afara de The Birds, el a facut si o adaptare dupa Rebecca, film care a castigat Oscarul pentru Best Picture (din cate stiu eu).

Filmul incepe linistit, in San Francisco, cu un avocat, Mitch Brenner, care cauta doua pasari Lovebirds cadou pentru sora lui. In magazin o intalneste pe Melanie Daniels (Tippi Hedren, care acum are 80 de ani si care a jucat si intr-un remake dupa filmul lui Hitchcock, un remake cu multe critici negative – nu l-am vazut). Acolo, Mitch se preface ca o confunda pe Melanie cu vanzatoare si aceasta se alatura prefacatoriei crezand ca il pacaleste, pana cand acesta ii marturiseste ca stie cine este. Acest lucru o determina pe Melanie sa cumpere pasarile Lovebirds si sa afle adresa lui Mitch. Se duce in Bodega Bay, locul unde se afla Mitch si unde incepe actiunea filmului, ca sa il surprinda.

Zis si facut. Doar ca intr-un moment un pescarus o ataca si o loveste. Mitch ii spune ca ce s-a intamplat cu pescarusul e bizar si ca nu face de obicei asa. Apoi incep din ce in ce mai multe atacuri, in unele fiind pierdute chiar vieti omenesti si pasaresti.

Finalul va poate lasa usor in vant, dar asta isi si doreste Hitchcock, cred. Un final deschis, un caz nerezolvat.

Filmul a fost nominalizat la Academy Awards pentru efecte speciale, care sunt destul de reusite pentru acel an.

Nota mea: 8,8

