Cand am vazut cine este regizorul – Christopher Nolan (The Prestige, The Dark Knight) – am sperat la ceva. Dupa 30 de minute am fost dezamagita.

Am avut o distributie frumoasa, nu am ce spune, dar ce rost are sa pui pe poster numele cuiva care apare in film pentru mai putin de 10 minute? Stai putin, despre numele cui vorbim? Aaah, tipul ala, da, care a jucat in mii de filme tari si care are doar cateva minute in Inception, dar nenea fan se duce si da bani la cinema sa-si vada actorul bun jucand pentru nici 10 minute. Ahhaaa, inteleg acum.

Sa vedem care este povestea:
Cobb (Leonardo DiCaprio – Revolutionary Road, Titanic) ajunge sa lucreze pentru Dl. Saito si are ca misiune sa-l convinga pe unul sa ruineze compania lui taica-su (sau ceva in genul). Eh, dar nu v-am spus ceva despre Cobb, el extrage informatii din visele oamenilor, DAR nu isi poate face munca cum trebuie din cauza ca este “bantuit” de sotia lui moarta, Mal (Marion Cotillard – Nine, Public Enemies, La Vie en Rose). Asta nu este tot, el are nevoie de o echipa ca sa faca treaba care o doreste Saito (Ken Watanabe – Memoirs of a Geisha) si asa ajunge Ariadne (Ellen Page – Peacock, Juno) in echipa lui Cobb. Fata nu stie nimic despre vise, DAR invata atat de repede incat ajunge sa salveze situatie. Oh, stai asa, deci care este povestea? Unu care se simte vinovat pentru moarta nevestei incearca sa strice compania altuia pentru ca asa vor muschii unui japonez? Mbine, si de ce stau eu doua ore si 20 de minute la filmul asta? Pentru ca in schimbul acestei sarcini, Cobb o sa-si poata vedea copiii si mai e si partea cu visele.

Partea cu visele care este foarte Matrix pentru mine. Adica, esti bagat in vis printr-un procedeu chimic. Eh, in Matrix ti se baga un cablu in cap si POC ajungi in matrice, care este tot ca un vis, adica nu este realitate. Da, dar aici esti in vis si poti construi cum vrei tu, pentru ca tu esti Arhitectul. Aheem, si in Matrix faci un programel pe calculator si ai propria ta sala de Judo, sau femeia in rosu. Da, dar in Inception daca mori in vis s-a zis cu tine in realitate. Si asta nu se intampla si in matrice? Singura diferenta pare a fi ca in Inception nu exista agenti Smith si nici lumea nu este controlata de masinarii.

Bun, am ajuns la concluzia ca scenariul lasa de dorit. Dar sunt de acord ca ideile despre vise sunt foarte dragute si interesante. Multe idei, nimic bun facut din ele. Si ar fi fost mult mai dragut daca NU MI S-AR FI EXPLICAT TOT FILMUL PRIN MII DE VORBE (mi-a amintit de directorul de la teatru) si m-ar fi lasat sa gandesc. De ce naiba spune lumea ca trebuie sa-l vezi de doua ori ca sa-l intelegi cand ti se explica totul ca pentru copiii aia de clasa 1 (ai 4 mere, mananci 2 si cu cate ai mai ramas? 2 mere si 2 cotoare).

Sunetul putea sa nu fie, ca si asa e la fel in orice film de actiune.

Personajele nu prea se dezvolta in timpul filmului si sunt PREA MULTE! Nici nu ai nevoie de jumatate din ele. Dar este interesant ca numele lor inseamna ceva (thank you, tvtropes):

  • Cobb inseamna “vis” in multe limbi (Sanskrit, Hindi, Urdu, and Punjabi).
  • Ariadne este din mitologia greaca (Ariadnein Greek mythology helped Theseus go into the Labyrinth to defeat the Minotaur. Ariadne here helps our heroes go into the labyrinth of the human mind. The maze she draws for Dom to pass his test is the Labyrinth of Minos. Not only that, but the mythical Ariadne gave Theseus a sword to slay the Minotaur, and a string to find his way back out of the maze. This Ariadne gives Cobb the means to finally let go of Mal, whom he’s imprisoned in the labyrinth of his mind. tvtropes).
  • Mal in franceza inseamna “bad”, “evil”, “hurt”, “pain”, or “sick” (copy/paste is so fuckin’ fantastic – acum inteleg de ce Oncescu il foloseste atat de mult). Eh, si asta ma duce din nou cu gandul la La Vie en Rose, film cu Cotillard in care o interpreta pe Edith Piaf, iar o melodie a lui Piaf apare si in Inception. I wonder why?

Enjoyment: Did I enjoy it? Sincer, primele 30 de minute mi-au placut. Nu intelegeam nimic ceea ce era fantastic si de abia asteptam sa-mi dau seama, iar lucrurile pareau atat de tari. Apoi s-a taiat totul total! Si m-am plictisit si am gasit similaritati cu Matrix, si am luat notite si am facut acest articol. Multumiti?

Nota: 5,2

