Inainte de a fi film, Bitter Moon (“Luni de fiere”) este o carte scrisa de Pascal Bruckner. Inainte de a se numi Nigel, s-a numit Didier, inainte de a se numi Oscar s-a numit Franz, inainte de Fiona, a fost Beatrice si inainte de Mimi, a fost Rebecca. Acest lucru (schimbarea numelor) m-a deranjat si am crezut ca nu o sa-mi placa filmul, dar prima impresie nu este intotdeauna si ultima. Sunt mai multe diferente intre carte si film, insa nu la fel de deranjante, dar, sfarsitul a fost schimbat, chiar daca nu a fost unul rau, insa mi se pare ca schimba intreaga idee a carti: aceea de nu iti dai seama de cat de mult valoreaza un lucru/o persoana pana nu il/o pierzi. But it’s still fine.

Fiona si Nigel sunt casatoriti de 7 ani si fac o calatorie cu vaporul pana la Istanbul, ca apoi sa zboare am uitat unde. Pe vas, Nigel il intalneste pe Oscar si pe frumoasa si sexy sotie a acestuia, Mimi. Noul “prieten” al lui Nigel ii povesteste in fiecare noapte o parte din viata lui cu Mimi, care nu este chiar roz. Nu o sa fac spoiler si o sa va las sa aflati singuri despre ce este vorba in trecutul lui Oscar cu Mimi.

Cu toate ca filmul m-a atras de la un anumit punct, tot nu a avut aceleasi sentimente profunde ca cele pe care le-am trait in carte. Dar, actorii au facut o treaba foarte buna, chiar si Emmanuelle Seigner (Mimi) care nu mi s-a parut ca a reliefat-o cum trebuie pe Rebecca din carte, dar care totusi a jucat bine, si la sfarsit chiar m-a convins ca este Rebecca – desi cred ca ma deranjeaza mai mult cum arata, decat cum joaca. Peter Coyote (Oscar), Hugh Grant (Nigel) si Kristin Scott Thomas (Fiona) mi-au placut mult, mai ales Coyote care a fost extraordinat.

Desi ma repet, cred, mentionez ca filmul s-a indepartat nu doar de ideea spusa mai sus, ci a schimbat putin si cuplurile, prea repede au evoluat lucrurile, nu ca in carte. Adica, Nigel nu era ca Didier din carte, iar asta a cam schimbat si rolul Fionei (Beatrice in carte). La final este interesant ca soarta cuplurilor din carte este inversata aici.

Nota mea: 8

