Suck (a nu fi încurcat cu Vampires Suck despre care am scris deja) e aparent o comedie, aparent rock’n’roll, aparent interesantă. Cum am spus, aparent. Am marcat de asemenea şi “horror” (imaginează-ţi că fac asta cu degetele  – partea cu ghilimelele – când zic horror, strâmbând din buze şi cu ochii fixaţi în podea) la categorii, în principiu pentru că nu există momentan pseudo-dezgustător.

Filmul fusese regizat în Toronto şi pentru un motiv anume ar avea şi premii. Am fost fascinată de existenţa unui asemenea film (rock’n’roll, Iggy Pop, Alice Cooper, tipul de la Burning Brides care aduce curios de mult a varianta carnaval al lui Tom Cruise din filmele după  seriile lui Anne Rice, vampiri bineînţeles, poate horror şi cică comedie, cel din A Clockwork Orange, şi cea din grupul ăla de la petrecere de la început care-mi aducea aminte de Natalie Portman) – se spunea că va fi filmul “sectă” (îmi scapă cuvântul, sincer) a unei noi generaţii, deci evident, mă gândeam că va fi genial. Am văzut şi videoclipul de pe site-ul lor official, şi anume:

Evident, trebuia să fie interesant. Trebuia.

Dar, trecând timpul, aşteptând să apară pe DVD (cred că, deşi premiera în cinematografe a fost anul trecut, a apărut pe DVD debea pe 2 septembire, anul ăsta), am realizat că trebuie să fie o porcărie, pe bune, Queen of the Damned deja a fost făcut, cum dracu’ mă mai poţi impresiona (deşi, recunosc că nici ăla nu a fost tocmai ce am vrut să văd)?

Într-un final, îmi amintesc de el din nou, îl caut, îl găsesc, mă uit la el, deja din primele minute pare-mi-se că va fi interesant în ciuda prejudecăţilor, dar apoi, spre final, iar mă pierde.

Povestea e cam aşa: The Winners, trupa de cam 10 ani dacă-mi amintesc bine, nu tocmai genială, e lăsată de managerul lor pentru a “se afilia” cu o trupă de Hip-Hop japonez, iar în acelaşi timp, tipa din trupă, fosta prietenă a solistului, merge la o petrecere după concert cu unul pe nume Queeny. A doua zi, cum nu apărea, restul trupei pleacă spre un alt oraş şi cumva, brusc, reapare, doar ca vampir. Iniţial, nimeni nu prea realizează asta, doar observă că e ceva schimbat în cum arată şi faptul că au din ce în ce mai multă audienţă. Ceva morţi pe ici, pe colo, Hugo, “cel care face tot” (semăna un pic cu personajul ce mânca muşte (pentru că întradevăr făcea asta)  din parodia după Dracula din ’92) se ocupa cu dezmembrarea lor, descotorosirea şi păstrarea secretului în schimbul vieţii lui şi a imortalităţii promise de Jeniffer (tipa de care spuneam). În final, ajung să afle ceilalţi membri ai trupei şi, pe rând, toţi ajung vampiri. Între timp îi urmăreşte şi celebrul Van Helsing şi, după ce au ajuns faimoşi (omorându-l pe unul de la staţia radio în direct), decid că vor să redevină oameni.

Restul e pentru tine de aflat în caz de te vei uita la el.

Personal, nu pot spune decât că mi-a plăcut parţial doar scenele în care Hugo apărea plin de sânge şi Jeniffer fie le spunea celorlalţi că i-a curs sânge din nas, fie Hugo le zicea că e din cauza a ceea ce e în ţigările pe care le fumează şi restul situaţiilor similare în care apare respectivul personaj.

Înafară de asta, muzica nu a fost tocmai ceea ce mă aşteptam a fi – la început semăna un pic cu “Love Peace Deathmetal” de la Eagles of Deathmetal (şi aş putea să mă înşel, nu ştiu, părerea mea) dar apoi, cică ar deveni mai violentă dar am considerat-o la fel de neatrăgătoare pentru un film de o asemenea natură – singura piesă de pe soundtrack care e în ton e cea care e prezentată mai sus.

Înafară de asta,  dacă nu ar fi fost machiajul (şi ăla foarte exagerat) personajele nu ar fi fost salvate, şi chiar şi aşa, actorii  au părut ca fiind doar… clasici, fără nimic nou sau credibil,  iar la partea cu “hîîîîîs”-ul vampiresc – prea clişee, la fel şi partea cu “I’m fast, I’m super strong (I can transform into fog and be all telephatyky with other vampires)”, moment în care mă aşteptam să apară Edward cu Băla în cârcă.

Nu cred că mai am altceva diferit de adăugat, decât că nu s-a ridicat la aşteptările mele iar dacă ar fi să-i dau o notă, până şi RottenTomatoes au fost mai generoşi decât mine şi ei i-au dat un 5,1.

