Daca ar fi sa ma intrebati despre ce este acest film nu as ezita nici un moment sa va spun ca este vorba despre schimbari majore, sentimente contradictorii, si despre cum instinctul sexual castiga pe departe in defavoarea ratiunii. Situatia se complica de altfel pentru ca in familia a doua lesbiene fiecare dintre cele doua a avut un copil de la un donator de sperma, iar cand copii vor sa isi cunoasca tatal biologic unitatea familiei o poate lua razna in orice moment. Un alt lucru pe care il remarc si cu care sunt total de acord este ca in totdeauna schimbarile majore provoaca involuntar alte schimbari care duc de cele mai multe ori la dezechilibru, ca intr-un lant.

Joni si Laser copii cuplului de lesbiene Nic ( doctor ginecolog de succes) si Jules (arhitecta peisagista) sunt singuri care par a vrea sa inteleaga ceva din aceasta poveste destul de delicata, iar acest lucru este destul de normal. Joni, care tocmai implinise 18 ani si trebuia sa plece la facultate, la insistentele lui Laser care constentiza acest lucru, a reusit sa ia legatura cu Paul (donatorul de sperma al mamelor lor) si sa stabileasca o intalnire cu acesta fara cunostinta mamelor. Prima impresie a fost diferita pentru cei doi frati, Laser, avand o fire interiorizata si profunda insa si putin naiva, nu l-a placut pe cand Joni, o avand un caracter foarte deschis si mai matura ca Laser vroia sa stie mai multe. In cele din urma mamele afla si isi stabilesc o intalnire in 5 chiar la ei acasa in urma careia Paul ii propune lui Jules sa ii decoreze gradina. Intre cei doi este o mare atractie sexuala care trece peste orice rigoare morala pe care Jule incearca sa o impuna si pe care Paul o accepta. In cele din urma Nic afla de aici rezultand dezechilibrul intregii familii, doar cei doi frati par a se intelege bine desi sunt foarte afectati de tot ce aflasera, deci in acest moment toate personajele au un conflict interior foarte puternic, desi eu nu prea gasesc vreun vinovat pentru asta, poate doar instinctul. Totul revine la normal cand Jules tine acest discurs:

Ideea e … casnicia e grea. E al dracului de grea. Doi oameni care inainteaza prin rahat, care imbatranesc, care se schimba… E ca un maraton. Uneori esti impreuna de atat timp incat nu mai vezi cealalta persoana, vezi doar proiectiile propriilor tale mizerii. In loc sa discuti, alegi calea gresita si faci alegeri proaste, cum am facut eu. Uneori ranesti persoanele pe care le iubesti mai mult. Nu stiu de ce. Oricum… vroiam doar sa va spun ca regret ce am facut.

Finalul surprinde cele 4 personaje despartindu-se de Joni, pentru ca aceasta urma sa inceapa facultatea.

Pe langa aceasta partea profunda a filmului, exista un substrat extrem de amuzant. La inceputul filmului mi-am scris pe o foaie niste intrebari, pentru ca de obicei sunt rautacios cu astfel de povesti. La cateva intrebari am aflat raspunsul de-a lungul filmului… la altele nu:

De ce se uita lesbienele la filme cu gay si nu la filme cu lesbiene in timp ce fac sex oral ?

Raspuns: De obicei in acele filme se angajeaza doua heterosexuale pentru a se preface, iar lipsa autenticitatii este insuportabila.

De ce ai dona sperma vreodata ?

Raspuns: Asta parea mai amuzant decat sa donez sange… nu, mi-a placut ideea de a ajuta oamenii. ( in mod straniu consider ca ambele raspunsuri sunt valide)

Care este mama cui ? conteaza?

Raspuns: Joni este fata lui Jules iar Laser baiatul lui Nic.

Mi-a mai ramas intrebarea: Cum se numesc cei doi frati in situatia asta? e complicat rau… sunt frati de tata ? iar daca voi va intrebati cum s-au cunoscut cele doua, va spun eu, Jules a venit la doctor pentru ca ii amortise limba, dar de ce a venit la ginecolog? Of, ce film complicat… sunt foarte multe detalii ale familiei pe care filmul le respecta, exista pana si o persoana care domina ca in orice familie, aceea este Nic. Da, este un film original.

Eu il consider un film bun insa am retineri in a-l recomanda.

