Scoala filmelor frantuzesti se remarca printr-un stil propriu abordand subiecte complexe intr-un stil unic si direct, nealterand faptele istorice ci invaluindu-le intr-o alta poveste care decurge din cea din urma. Un alt lucru pe care il remarc de fiecare data la regizorii francezi este ambiguitatea amplificata de niste simboluri care nu au alta menire decat aceea de a creea legatura ascunsa intre personaje, nu iti da totul mura in gura iar asta este o lectie pe care trebuie sa o invete regizorii americani din punctul meu de vedere. Ambiguitatea filmelor frantuzesti nu este dusa insa pana la extrem ci este doar indeajuns de puternica pentru a intriga spectatorul prin artistic si prin simboluri, acesta fiind un procedeu extrem de riscant pentru ca poti fi acuzat de ermetism. De aceea, cred eu, filmele frantuzesti sunt extrem de apreciate doar de un anumit tip de public si nu sunt atat de comerciale, insa nu am nici o intentie de a continua cu critici privind celalalt tip de public pentru ca fiecare poate alege singur ce ii place si ce nu. In concluzie, cand recomenzi un astfel de film te poti astepta doar la doua tipuri de reactii, ori pozitive, ori vehement negative.

Jean-Pierre Jeunet a regizat si Le fabuleux destin d’Amélie Poulain un alt film plin de simboluri care nu iti ofera totul pe tava, trebuie sa te uiti de mai multe ori si de fiecare data descoperi altceva, dar odata cucerit nu o sa poti sa te mai opresti.

Filmul are la baza un roman de Sebastien Jaspisot. Actiunea porneste de la sfarsitul celui de-al doilea razboi mondial cand o tanara frantuzoaica incearca sa isi gaseasca logotnicul care se zvonise ca a fost ucis in razboi. De-alungul propriei anchete Mathilde este pusa la curent cu toate ororile razboiului fiecare camarad al lui Manech relatand moartea tanarului intr-un mod diferit, adevarul fiind defapt ascuns adanc in sufletul protagonistei care ar fi simtit daca Manech este mort si s-ar fi oprit insa ea a continuat…. mai multe nu vreau sa va spun pentru ca vreau sa il descoperiti singuri.

Il recomand cu placere iubitorilor filmului francez.

Advertisements