Darren Aronofsky pare a fi un regizor indragit de autorii LF in special pentru temele abordate si pentru ideile lui inovatoare si creative cand vine vorba de tehnica si efetele cinematografiei.

“Din punctul meu de vedere in toate filmele/scurtmetrajele in care Aronofsky a avut un rol se observa clar o abordare extrem de intrazneata chiar inovatoare. Poate ca pe viitor o sa aiba mai multa influenta asupra cinematografiei, deocamdata proiectele lui nu se adreseaza publicului larg ci mai mult artei de a face film iar exemple sunt filmele Pi sau The Fontain care inca de la inceput nu s-au dorit comerciale ci inovatoare. Dar acest lucru nu a fost inteles de prea multa lume. Insa ce imi place mie cel mai mult la acest regizor este felul in care se joaca cu mintea personajelor, toate personajele lui sunt in final un exemplu. Un alt lucru pe care il remarc sunt temele abordate care nu sunt la indemana tuturor, in filmele lui se trateaza aspecte profunde ale vietii chiar si paradoxuri ca in Pi unde personajul lui incearca sa demonstreze o teorie conform careia matematica este strans legata cu natura, iar argumentele sunt exstraordinare. I-am vazut toate filmele si pot sa spun deschis ca este unul dintre cei mai buni regizori moderni. ” (Liviu)

Din nefericire filmele lui nu sunt apreciate, pentru ca asa cum au si colegii mei nu sunt comerciale, nu sunt ceea ce cere “marele public”. Cred ca noi, “micul public”, ne-am bucurat enorm de capodoperele pe care Aronofsky ni le-a daruit.

“Darren Aronosky mi se pare unul dintre cei mai tari regizori, fiind chiar preferatul meu. Are o imaginatie bogata si multa creativitate si se poate observa ca de fiecare data cand a avut mana libera si a putut pune in practica ce dorea el a iesit ceva minunat.
Majoritatea filmelor nu sunt comerciale si in spatele fiecaruia se ascunde cate o idee care te pune pe ganduri, poate chiar mai multe cum e cazul la “The Fountain”. Cred ca ceea ce il caracterizeaza cel mai bine sunt scenele de violenta prezente in “Pi”, “Requiem for a dream” sau in “Black Swan”. Sunt unele cadre care pur si simplu m-au marcat si nu mi le pot scoate din cap.
De asemenea, de admirat este faptul ca in multe din filmele sale nu dispunea de un buget mare, dar a reusit sa scoata un film care le sfideaza pe cele care au avut parte de acesta, dar nu au reusit decat sa expuna un subiect plictisitor si banal.” (Alecs)

Noi am incercat sa ne ocupam de toata filmografia lui (si cele la care a fost regizor, si cele la care a fost scenarist) si am aproape reusit, facand reviuri la toate mai putin unul (The Wrestler):

Pentru noua tema m-am gandit sa aruncam o privire peste filmele de la Cannes, avand in vedere ca in saptamana urmatoare va incepe festivalul de la Cannes 2011.  Trebuie doar sa alegem cum sa le luam:

