Eu sunt un fan al animatiilor in general, nu stiu exact de ce , probabil ca inca nu m-am maturizat destul sau poate ca vreau sa vad unde poate ajunge imaginatia in acest domeniu. Animatiile sunt exclusiv creatia imaginatiei celor care le concep. Insa de cele mai multe ori ma deranjeaza cand povestile se repeta chiar si in desenele pentru copii. Spre deosebire de Rango unde accentul se pune pe lucruri profunde, film pe care nu l-as recomanda copiilor, Rio este un film mult mai simplu, recomandat  in exclusivitate copiilor din punctul meu de vedere. Mi-a adus aminte de desenele de la Disney, pline de muzica si dimanism la care nu ai cum sa te plictisesti, dar, doar atat. Povestile de dragoste au devenit atat de comune in desene incat sincer incep sa imi displaca. De ce mereu dragostea trebuie sa determine schimbarea personajelor? Chiar daca este pentru copii eu tot sunt de parere ca temele ar trebui variate.

Blu, un papagal care nu a zburat niciodata. Traieste intr-o casa confortabila alaturi de stapana lui care ii ofera toata atentia. Intriga este declansata in momentul in care, la usa librariei la care lucra stapana lui Blu, apare un ornitolog care o anunta ca Blu este ultimul mascul din specia sa. Singura sansa a salvarii speciei este plecarea ambilor la Rio unde se afla perechea feminina a lui Blu. De aici incepe si aventura la sfarsitul careia Blu, datorita dragostei reuseste sa zboare, stapana si cu ornitologul formeaza si ei un cuplu care infiaza si un copil iar totul are un final fericit.

Daca vorbim de animatii trebuie sa va spun si cui le apartin vocile. Relatia dintre actorii care imprumuta vocile personajelor si personaje mi se pare usor amuzanta in acest caz. Vocea lui Blu, adica a papagalului numarul unu, este a lui Jesse Eisenberg, actor ultracunoscut deja din rolul principal din The Social Network. Vocea Lindei este a lui Anne Hathaway pe care o cunoastem din rolul de Regina Alba in Alice in Wonderland.

Acest film nu m-a dezamagit pentru ca nici nu ma asteptam la mai mult. Nu este in nici un caz o animatie care chiar trebuie vazuta. Animatii precum Ice Age sau Rango sunt cu multe clase peste acest film. Totusi, daca vrei sa te relaxezi si sa iti aduci aminte de copilarie, poti incerca acest film.

