Pentru cei care gusta filmele romantice ar fi o experienta destul de buna. Desi regizorul se vede clar cum evita sa exagereze, mai sunt si mici scapari discutabile in ceea ce priveste sentimentele lui Leonard. Eu ma declar scceptic cu privire la o reusita a acestei povesti in realitate. Dar trebuie sa recunosc ca, trecand peste acest lucru, povestea in sine mi se pare destul de interesanta. Eu nu as trata acest film ca o poveste a unei alegeri imposibile in dragoste pentru ca in cele din urma orice ar fi ales, una dintre ele tot nu ar fi fost posibila. Din punctul meu de vedere acesta este mai mult un film despre schimbari. Uneori, cand nu iti impui niste rigori si vrei sa cunosti dragostea cu orice pret, viata iti poate scapa de sub control. Ce mai inteleg eu din acest film este ca daca transformi dragostea intr-o obsesie vei ajunge int-un final sa o cunosti cu adevarat, doar ca in mod obisnuit iesi mult mai sifonat din aceasta situatie, decat Leonard in acest film.  Leonard realizeaza ca este mai bine sa o iubeasca pe Sandra abia dupa ce idila cu Michelle a luat sfarsit destul de violent, ceea ce este destul de facil, improbabil si previzibil. Finalul nu mi se pare reusit desi te face sa iti pui multe intebari.

 

Multi considera acest film plictisitor iar eu vreau sa le dau dreptate cu aceasta ocazie. Insa consider ca, fara aceasta interiorizare excesiva a sentimentelor acest film ar fi fost doar unul comercial si atat. Actiunea destul de lenta a filmului aduce acestuia o doza de retorica si realism. De aceea acest film este dedicat unui anumit tip de public, nu oricine ar putea sa simta acest film in totalitate.Poate ca trebuie sa ne oprim din cautarea spectacolului sau al efecrelor si sa apreciem mai mult un film la prima vedere destul de simplu care te face titusi sa iti pui intrebari sau care te face chiar sa realizezi ceva. Trebuie sa faci un efort ca sa intelegi acest film inainte de al considera plictisitor. Leonard chiar isi cauta un motiv pentru care sa traiasca, greseala pe care o facea el neintentionat era ca iubea o femeie care nu ii impartasea sentimentele, ceea ce l-a dus in final sa realieze ca ce cauta obsesiv avea deja langa el, iar aceea era Sandra. Asa este in viata, iubim, gresit sau nu, asta vom afla … de aceea eu cred ca multi se vor regasi in acest film.

Din alt punct de vedere, ce mi se pare incredibil este ca Leonard era acceptat de doua femei atat de diferite.

Un mare minus al filmului este dupa mine trecerea foarte brusca la sentimente in opozitie. Chiar daca Leonard avea anumite probleme psihice, acest lucru nu justifica schimbarile lui bruste de sentimente.


Acest film a fost nominalizat la Palme d’Or 2008. Chiardaca unii nu isi explica asta eu va spun ca merita vazut pentru roluri si poveste.

