Ce pot sa spun, clasic romanesc, in afara de sunet care de data asta este bun, in sfarsit. Cred ca este primul film din istoria filmelor romanesti la care auzi replicile si nu fundalul. Cu acest film se mai pune inca o pietricica la ridicarea cinematografiei romanesti pe anumite culmi. In general imi plac filmele romanesti dar parca s-a facut prea mare tam tam pentru nimic special din punct de vedere scenografic ci doar pentru ceva socant de dragul de a fi socant. Este insa mai bun ca celelalte filme comerciale romanesti cum ar fi “Ho Ho Ho“, care nici macar nu mi se pare un film. Acest film se presupune ca ar trebui sa fie o comedie romantica dar nu prea se incadreaza genului, este mult prea monotona si in afara de fazele cu sex salbatic prestate de Vladimir filmul este extrem de static, aproape la acelas nivel cu plictiseala celor doi parinti. Sunt multe de spus, pentru ca vrau sa fac mai multe observatii ,am sa incerc sa fac o clasificare:                                                                                                                                                     

Parti bune: 

  • Prima parte buna, pe care eu o consider mai mult un progres fata de alte filme romanesti este, dezinhibitia, pe aceeasi linie cred ca este si filmul Marţi, după Crăciun. Si limbajul si replicile si scenele de sex sunt explicite.
  • Partile cu Vladimir scoat filmul din monotonie.
  • O idee foarte buna la prima vadere ar fi si ca “povestea virtuala” ne este prezentata dealungul desfasurarii actiunii sub forma de text sugestiv pe ecran. Este o tehnica noua de a induce idei prin doua cai paralele, este ceva nou deci nu am de ce sa critic, chiar mi-a placut ideea asta decat sa urmaresc un film cu comvorbiri pe mess.
  • Cadrele si imaginea sunt la un alt nivel decat al celelalte filme romanesti. Totul este mai luminos si mai vesel in cadre.
  • Este fara comunism, fara politica si fara tristete patetica.
Parti proaste:
  • Povestea filmului este slaba iar evolutia lenta. Parca ma uitam la Politist, Adjectiv.
  • Este usor sa anticipezi finalul. Spre exemplu cand i-am aratat trailerul mamei mi-a zis exact cum o sa se termine.
  • Filmul nu are tendinta sa arata o realitate ci este o amestecatura ciudata de idei comico-monotone din filmele americane comerciale de acum cativa zeci de ani.
  • Filmul se vrea a fi o comedie dar eu nu am ras deloc, daca nu era romanesc nici nu ma mai uitam.
  • Cele doua povesti paralele, pe deoparte cuplul casatorit, pe de alta parte cea a lui Vladimir, nu au nici un fel de legatura si se creaza un fel de amestecatura de idei fara nici un fel de legatura.
  • Povestea lui Vladimir, desi antrenanta si cu multa actiune, este necredibila, este doar de dragul de a soca. S-ar putea sa atraga un anumit gen de public. (nu spun asta intr-un mod peiorativ)
  • Mie, personal, nu-mi place distributia celor doi parinti. Si nu cred ca ducem lipsa de actori. (aici poate am fost putin rautacios)
Nu stiu ce ar mai fi de spus, se vede clar o evoliutie dar industria romaneasca de film este departe pana si de industria europeana sa nu mai zicem de cea americana pe care o copiem usor in acest film. Desigur, dupa tot ce am zis mai sus o sa credeti ca mie nu imi place nici un film romanesc, dar noi avem cateva care sunt genial de actuale si originale iar acestea sunt Filantropica si Tache precum si multe altele pe care eu nu le-am vazut probabil. Numai ca nu am de ce sa fac elogii acestui film. Alte filme care mai merita vazute sunt Websitestory si Nunta Muta, chiar si Schimb Valutar.
