O comedie slaba cu multe clisee. Chiar nu inteleg de ce are rating-uri asa mari pe siturile de specialitate. Dar cum gusturile nu se discuta am sa incerc sa fiu cat mai obiectiv. In film este vorba despre un extraterestru care fuge de frica. Dupa 60 de ani de cercetari asupra lui, oamenii vroiau sa ii scoata creierul. Fuge din baza militara si face accident. Asa se intalneste cu doi turisti care urmeaza sa il ajute sa se duca intr-un loc pentru a fi luat de o alta nava care sa il duca pe planeta lui. Pe parcursul calatoriei, protagonistii trec prin tot felul de situatii de un comic slab. Daca privim din punct de vedere al limbajului era chiar foarte usor de anticipat vocabularul bogat in cuvinte vulgare, pentru ca acesta a devenit o parte a comicului in ultimul timp. Am ajuns sa consider acest comic atat de facil  incat imi devine penibil atunci cand nu este folosit cum trebuie.

Partile bune ale filmului:

  • extraterestrul reuseste sa zdruncine credinta unei sectante punand-o sa isi explice cum de el exista daca Dumnezeu ne-a facut dupa chipul si asemanarea lui. Credincioasa avea pe tricou o imagine cu Dumnezeu care il impusca pe Darwin cu un pistol, numai pentru ca el sustinea evolutia speciilor fiind acuzat in acele vremuri de blasfemie. Pe de alta parte, extraterestrul de fata era chiar demonstratia ca evolutia a functionat. Avea puteri supranaturale printre care si puterea de a vindeca sau invia pe cineva ori puterea de a se face invizibil atunci cand isi tinea respiratia.
  • Ideea de prietenie, nevoia de ajutor, ironia desi sunt ilogice mie mi se par niste elemente extrem de potrivite pentru un film de genul asta. Nu trebuie sa respecti realitatea atunci cand nici nu stii cum este realitatea. Dar poate ca si mai multa fantezie ar fi fost mai buna, pentru ca o comedie trebuie sa te si amuze pe langa faptul ca te relaxeaza, iar pe mine nu m-a amuzat prea mult, a fost doar “ok”.
Eu nu recomand acest film desi depinde la ce te astepti ianinte sa il vezi. Din punctul meu de vedere daca vedeam acest film acum 2-3 ani mi se parea chiar unul reusit. Dar pana acum subiectul “extraterestrii” a fost in toate genurile de filme, de cele mai multe ori in comedii. Imi aduc aminte cand eram mic si am vazut la tv un film cu niste extraterestrii care aveau niste boluri pe cap, iar daca cineva le spargea li se stafidea creierul si mureau. Mie asta mi se pare mult mai amuzant decat fazele din Paul. Am vazut prea multe filme cu extraterestrii. Ar fi interesant totusi subiectul daca nu ar fi numai in filme.
