Acesta este defapt un film documentar. Vreau sa scriu despre el pentru ca am ramas total surprins de acest personaj pe nume Ion Barladeanu care din punctul meu de vedere este un artist de geniu. Acast documentar arata cum nea’ “Ion tomberon” cum ii zice o locatara a blocului in mod ironic ajunge apreciat pentru arta sa, dar nu in Romania ci prima data in America. Intre timp a avut foarte multe expozitii si prin Europa, iar lucrarile lui se vand la niste preturi la care nu se gandea in viata lui. Colajele lui sunt un amestec foarte bine conceput din punct de vedere artistic. El isi exprima frustrarea fata de regimul comunist si fata de indiferenta si conceptiile parintilor sai intr-un mod extrem de ironic, de aceea din punctul meu de vedere operele lui au o incarcatura foarte puternica. Eu il apreciez cu atat mai mult cu cat a avut curajul sa faca o asemenea arta chiar in timpul regimului comunist fara nici un fel de studii, el are doar 7 clase.

Recomand acest documentar tuturor, nu numai pasionatilor de arta. Este ca un basm modern, viata unui om se schimba intr-o clipa. Povestea unui om care ajunge de la a dormi la ghena unui bloc din Bucuresti in America datorita artei sale, de a carei valori nici el nu era constient. Din pacate foarte putini romani au auzit de el, dar si daca ar fi auzit probabil ca foarte putini l-ar aprecia cum ar merita.

Ca sa vedeti ca strainii il apreciaza mai mult va propun urmatorul reportaj:

Pe langa timidele mele inceputuri in tehnica colajului, vreau sa va arat si cateva colaje realizate de Ion Barladeanu:

