Dupa parerea mea ce se anunta a fi un film cu o idee inovatoare a fost un succes desi ideea nu este tocmai originala. Sigur ca se pot gasi multi care sa conteste acest lucru insa am sa incerc sa imi expun opinia despre acest film cat mai subiectiv posibil. Ideea este una destul de simpla desi aparent este foarte greu de digerat, insa totul ne este explicat in cele mai mici amanunte pe parcursul filmului. Deci daca esti atent intelegi filmul in intregime, pentru ca totul este explicat exact ca in inception, lucru considerat de multi ca fiind negativ in constructia acelui film, pe buna dreptate. Insa, spre deosebire de inception, explicarea partiilor de natura stiintifica nu afecteaza prea mult suspansul filmului care din punctul meu de vedere este foarte bine construit ceea ce il diferentiaza clar de inception.

De ce spun asta?

  • In primul rand, chiar daca este explicat (nu stiu cat de verosimil) mecanismul prin care un om putea sa retraiasca ultimele 8 minute din viata altui om cu ajutorul unei inventii care se numeste Source Code, filmul tot nu este explicat in totalitate pentru ca exista un moment din care nimeni nu ar fi anticipat ce urmeaza sa se intample. De aceea finalul este extraordinar. Tocmai asta este si surpriza din final pe care am sa incerc sa nu o dezvalui. O intrebare pe care ti-o poti pune este: Daca un om poate retrai ultimele 8 minute din viata altui om si face in asa fel incat alea sa nu fie ultimele 8 minute si sa scape cu viata, ce se intampla?
  • Chiar daca ideea nu este noua, realizarea filmului este una extrem de buna. Sincer sa fiu, chiar daca anumite scene se repetau si stiam intr-o anumita masura ce urmeaza sa se intample nici nu stiu cand au trecut 93 de minute. Poate ca daca cineva m-ar pune sa spun intr-un cuvant ce cred despre acest film ar fi “captivant” in nici un caz “original”.

Ca orice film si acesta are o gramada de parti negative, am sa spun doar doua dintre ele, din punctul meu de vedere. Eu in general apreciez astfel de filme si ma abtin de la comentarii rautacioase doar de dragul de a le face, dar:

  • Cred ca am vazut cele mai proaste efecte vizuale din ultimii ani, iar lucrul asta chiar nu pot sa mi-l explic avand in vedere bugetul filmului si mai ales anul in care suntem, Pot da exemple de multe filme de anii trecuti care au avut efecte vizuale cu mult peste acest film. Lucrul asta chiar m-a deranjat, pentru ca aveam asteptari mai mari.
  • In afara de Jake Gyllenhaal si Michelle Monaghan caracteristicile celorlalti actori mi se par total nereusite. Eu cred ca asta este o greseala pentru ca le da apa la moara celora care vor sa se amuze pe baza acestui film pe anumite situri de umor. Bine, asta nu este chiar un lucru negativ daca stau sa ma gandesc, ca si pe mine ma amuza, dar poate influenta perceptia unora creindu-le idei predefinite despre acest film.
