Am sa incerc sa scriu despre acest film in timp ce ma uit la el, chiar sunt curios cum ar iesi. Am sa incerc sa nu dau prea multe detalii si sa ma limitez la aprecieri personale fara a dezvalui prea mult din povestea filmului desi altii au dezvaluit deja povestea filmului prin traducerea usor abuziva a titlului (Priest : Răzbunătorul). Deci nu cred ca mai este nimic de ascuns, oricine ar putea sa anticipeze acum ce se intampla, chiar dinainte sa vada filmul, deci sa incepem:

2.26: in primul rand filmul pleaca de la o premisa ultra intalnita in ultimul timp in filme, cea a conflictului dintre vampiri si oameni. Un alt lucru care nu mi se pare tocmai cum ar trebui este tehnica folosita pentru explicarea premiselor filmului, aceea a desenului animat.

13.56: filmul incepe sa imi placa, pe langa constructia cadrelor si scenografiei care sunt foarte bune din punctul meu de vedere si povestea incepe sa prinda contur. Se face apel la increderea iluzorie a oamenilor in protectia pe care biserica o ofera impotriva vampirilor.

31.41: filmul chiar este interesant dar acum cand am vazut cum arata vampirii defapt mi-am dat seama ca sunt aceeasi vampiri ca in multe alte filme numai ca acolo erau extraterestrii ca in Alien vs. Predator sau creaturi ale iadului ca in Silent Hill. Sunt putin dezamagit.

44.24: felul in care lupta preotii impotriva vampirilor este destul de spectaculos insa foarte putin diferit decat cel din Matrix. Totusi, partea de actiune a filmului este un mare plus pe langa cea horror care pe mine nu m-a impresionat pana acum.

51.00: Intr-un film ca asta era normal sa fie si o mica tradare a unor membrii ai armatei de preoti, doar de dragul actiunii. Pe langa asta, seful vampirilor (care este om care a fost in armata preotilor si a tradat) mi se pare foarte reusit ca personaj in momentul in care se poarte ca un dirijor in momentul in care este distrus un oras, pacat ca am vazut V for Vendetta acolo este mult mai reusita faza.

59.02: uite si partea sensibila a filmului, era singura care mai lipsea ca filmul sa respecte tiparul oricarui film. Acum cliseul este complet. Imi aminteste de filmele vazute la cinema, atunci cand la fazele de genul se auzea din sala: “Pupooo baaaahhh”.

67.03: pentru mine este clar acum, fazele de actiune seamana prea mult cu cele din Matrix, filmul ar fi trebuit sa se numeasca Priest Matrix si nu spun asta ca si cum ar fi ceva negativ, mie chiar imi plac aceste lupte in care sunt sfidate legile fizicii sau logicii sunt foarte spectaculoase si aduc un plus filmului.

85.30:finalul imi place pentru ca evident ca totul a iesit cum trebuie si binele a invins, un alt cliseu la care oricine cred ca s-ar astepta. Dar in acelas timp nu imi place pentru ca a lasat de inteles ca urmeaza o continuare a acestui film iar eu cred ca s-au folosit deja prea multe clisee pentru un singur film, oricum continuarea nu are cum sa intreaca aceasta prima parte, nu vad cu ce ar putea sa vina nou.

Concluzie: un film de actiune interesant si comercial cu parti foarte bune de thriller dar cu parti foarte slabe de horror, l-as recomanda celor care se uita la filme doar ca sa se relaxeze, celora care nu o sa il priveasca dintr-o perspectiva critica pentru ca vor fi putin dezamagiti.

