Este o comedie foarte buna spre surprinderea mea. Tot spre surprinderea mea (sau nu) traducerea titlului de catre romani mi se pare un esec total (Profă rea, dar buuună) dar poate ca si asta s-a vrut a fi un lucru comic. Dar din punctul meu de vedere aceasta traducere poate deruta un spectator care vrea sa evite comediile ultra comerciale, de prost gust. Iar aici nu este cazul pentru ca pe langa caracterul comercial (pervers) al filmului are si momente originale de buna calitate. Despre titlu mai sunt cateva lucruri de spus. Este evident ca titlul are un inteles dublu si ca nu se poate traduce mot a mot iar aceasta ar fi singura posibilitate de traducere pastrand intelesul initial. Dar parca titlul din engleza este mult mai subtil, o subtilitate specifica limbii engleze, traducerea aceasta strica chiar si acea mica doza de “mister”. Dupa mine titlurile filmelor nu ar trebui traduse precum nici continutul lor nu trebuie dublat asa cum spunea cea mai stupida initiativa legislativa pe care am auzit-o pana acum. Insist pe acest lucru pentru ca din cauza traducerii titlului aveam o retinere sa ma uit la acest film crezand ca este inca o comedioara de proasta calitate, si nu a fost deloc asa, a fost mult mai buna decat ma asteptam.

Majoritatea actorilor au jucat foarte bine (in afara de Justin Timberlake). Povestea filmului este banala, chiar foarte slaba in unele momente, dar chiar si asa, jocul actorilor a scos filmul din gura criticilor, care si asa au fost destul de multi. Imi este foarte greu sa explic ce mi-a placut la acest film asa ca am sa ma limitez in a spune ca mi-a placut “tipul de umor” care este foarte subtil in cele mai multe momente. Nu este o comedie la care sa mori de ras, dar subtilitatile sunt extrem de bine puse in scena.

Iata alte cateva reactii:

Update: Cameron Diaz joaca rolul unei profesoare de gimnaziu mai putin obisnuita. Cu un comportament destul de libertin si cu un limbaj dezinhibat, isi urmareste scopul de a se marita cu un barbat bogat care ar fi putut sa o intretina. De aceea in prima faza ea trateaza cu indiferenta meseria de profesor. Dupa ce se desparte de prietenul ei, ea este nevoita sa revina la catedra si sa isi caute un nou barbat care sa o intretina. Intriga filmului este legata de dorinta ei de a-si pune implanturi la sani ca sa fie mai atragatoare. Dar pentru aceasta avea nevoie de o suma foarte mare de bani.  Intre timp, intra in scena si Justin Timberlake in rolul unui profesor suplinitor de matematica, pe care profesoara il place. Iar de aici actiunea devine foarte alerta si amuzanta. Finalul este unul destul de bun desi eu simteam nevoia sa fie mai exploziv.

